اطلاعات تخصصی طراحی و سئو

تازه ترین اطلاعات تخصصی طراحی و سئو را در این مجله خبری بخوانید

جانستان کابلستان – مجله زنده خبری


و این بار حمله به دختران مدرسه برای نشان دادن یک بار دیگر به شیطان تا پایان انجماد مغز چقدر است؟ سخنگوی وزارت داخله افغانستان گفت: 55 کشته و 150 زخمی … آیا اعتقاد دارید؟ روی زمین جلوی مدرسه ، اجساد بیش از پنجاه دختر دبیرستانی که در خون مادرانشان غرق شده بودند ، با …

جانستان کابلستان – مجله زنده خبری https://livemag.ir/2021/05/جانستان-کابلستان-مجله-زنده-خبری/ https://livemag.ir/2021/05/جانستان-کابلستان-مجله-زنده-خبری/#respond مجله زنده خبری Sun, 09 May 2021 07:47:28 0000 عمومی https://livemag.ir/2021/05/جانستان-کابلستان-مجله-زنده-خبری/ و این بار حمله به دختران مدرسه برای نشان دادن یک بار دیگر به شیطان تا پایان انجماد مغز چقدر است؟ سخنگوی وزارت داخله افغانستان گفت: 55 کشته و 150 زخمی … آیا اعتقاد دارید؟ روی زمین جلوی مدرسه ، اجساد بیش از پنجاه دختر دبیرستانی که در خون مادرانشان غرق شده بودند ، با …

و این بار حمله به دختران مدرسه برای نشان دادن یک بار دیگر به شیطان تا پایان انجماد مغز چقدر است؟ سخنگوی وزارت داخله افغانستان گفت: 55 کشته و 150 زخمی … آیا اعتقاد دارید؟ روی زمین جلوی مدرسه ، اجساد بیش از پنجاه دختر دبیرستانی که در خون مادرانشان غرق شده بودند ، با اشک و مو ریخته شد تا تیر دیگری بتواند پیکر امید را در افغانستان بزند. این قتل دختران دبیرستانی نیست ، این قتل امید است.

مردم با امید زندگی می کنند و در کشوری که قیمت تحصیل برای یک دختر خون است ، این “امید” است که به کشتارگاه می رود.

حیرت آور! ده سال گذشته ، اعتقاد داری؟ ده تا سیصد و شصت و پنج روز پیش ، همان اندیشه ای که از مغز یک “کودک کوچک” (مالالا یوسف زی) شلیک کرد و یک دختر ناشناس را در خیابان های عقب دره سوات (شمال غربی پاکستان) کشته تا حد مرگ (برای مطالعه) ، همان تفکر منجمد ، همان تفکر بدبو ، همان تفکر دیروز در جلوی دبیرستان دخترانه در کابل بمبی منفجر شد ، بنابراین والدین زنان سرگردان در میان یک جزوه خونین به دنبال کارهای فرزندان خود هستند ، کتاب و کتاب … جان پدرت کجاست؟

از مشهد تا هرات با اتومبیل (سفر زمینی) چهار ساعت و چهل دقیقه است.
از تربت جام تا هرات دو ساعت و چهل دقیقه طول می کشد.
از تایباد خراسان تا هرات با ماشین دو ساعت طول می کشد.
دور از جغرافیای ماهواره های این تفکر منجمد نیست … آنها دور نیستند.

چه داستان عجیبی و چه زهر تلخی.
افغانستان نمادی از بشریت است که حرف نمی زند. نمادی از تلاش انسان برای حل فیزیکی یک مسئله. “مشکلی” که ریشه آن خشک نشده ، بلکه ضخیم تر شده است. یک طرف ماجرا این است که ژنرال های غربی یک بمب میلیون دلاری را از هواپیمای چند میلیارد دلاری پرتاب می کنند و یک طرف ماجرا روحانی است که از حوزه علمیه وهابی بیرون می آید و بمبی را جلوی مدرسه دخترانه منفجر می کند. افغانستان نمادی از رنج انسان است ، مرد آواره بین آن جنرال کالج نظامی و این مدرسه دینی.

عصر همان روز ، در یک رویداد علمی / مدنی ، در یک جلسه مناسب برای تاج ، چندین نفر دور هم جمع شدند تا درباره “شاخص های توسعه و توسعه در ایران” صحبت کنند. محمد فاضلی از تهران ، محسن رنانی از اصفهان ، محتبا لشکری ​​بلوخی از آلمان ، ساعتی کنار هم نشستند و در یک بحث علمی با حضور “شنوندگان آنلاین” شاخص های توسعه در کشور خود را بررسی کردند … و جای تأسف است که دو ساعتها از مرز عبور می کند. چنین “گفتگویی” در تایباد امکان پذیر نیست.
افغانستان نمادی از “موانع” است. مسدود کردن مکالمه ، حتی هنگامی که “کلمه” کار نمی کند ، انفجار و خون است که شروع می شود.

هلمند از افغانستان ، کابلستان از جانستان ، مزارشریف ، هرات ، این نام ها در جغرافیا نمادی از تجربه انسانی “حل فیزیکی اختلافات ذهنی” است.
افغانستان نمادی از تلاش های ژنرال ها ، مهندسان و پروانه ها برای ایجاد “ساختار حکمرانی” است!
و در این میان ، در میان این “گفتمان ها” ، آنچه اتفاق می افتد ، قتل امید است …

خداوند! زمینی را از “سکوت” قبل از دروغ و خشکسالی نجات دهید.

https://livemag.ir/2021/05/جانستان-کابلستان-مجله-زنده-خبری/feed/ 0


[ بازدید : 60 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 20 ارديبهشت 1400 ] [ 19:46 ] [ هیلدا ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]